Student filologii musi poświęcić bardzo wiele własnego czasu na pełne opanowanie materiału wszystkich przedmiotów. Nie jest jednak pozostawiony sam sobie. Chcąc pomóc studentom w rozwiązywaniu ich indywidualnych problemów i wyjaśniać im powstałe niejasności wszyscy lektorzy i wykładowcy poświęcają im czas na dyżurach.
Szczególną formą dyżuru jest tutorial (ang.: indywidualnie kierujący pracą studentów, guwernerski, wychowawczy, opiekuńczy). Jest to dyżur lektora, specjalisty któregoś z przedmiotów w ramach Praktycznej Nauki Języków Obcych. Pozwala on na korzystanie z indywidualnych konsultacji prowadzonych przez specjalistów z zakresu praktycznej nauki języka. Student odczuwający potrzebę dodatkowych wyjaśnień, ćwiczeń czy większej praktyki w rozwijaniu poszczególnych umiejętności w posługiwaniu się językiem obcym, może sobie wybrać dyżur przedmiotowy w odpowiadającym mu terminie i zwrócić się do prowadzącego go specjalisty.
Wykładowcy poszczególnych przedmiotów, którzy zidentyfikują niedostatki kompetencji studenta powinni skierować go na tutorial ze swojego przedmiotu. Dzięki temu nie zakłócają przebiegu planowych zajęć całej grupy poprzez koncentrowanie się na osobach wymagających szczególnej pracy, którym jednocześnie stwarzamy możliwość nadrobienia ewentualnych braków.
Szczególna zaleta systemu tutoringowego polega na tym, że skorzystać z niego mogą nie tylko studenci borykający się z problemami, ale także osoby pragnące wyjść poza program nauczania, zainteresowane poszerzeniem swoich kompetencji i umiejętności. Tym samym nasz system pozwala na podnoszenie poziomu umiejętności słabszych studentów, jak i wspiera jednostki wybitne, które nie realizują się w pełni na zajęciach grupowych.